Als je advertenties van Google of Bing Ads koopt, zal je in de zoekmachine adverteren. De advertenties worden dan boven of rechts van de zoekresultaten weergegeven. Er wordt gebruik gemaakt van een zogenaamd pay-per-click systeem: elke keer dat een bezoeker op de advertentie klikt, betaal je een vast bedrag. Het bedrag is afhankelijk van de populariteit van het zoekwoord, evenals de kwaliteit van bijvoorbeeld de advertenties en website. Je kan zelf bepalen hoeveel je wilt uitgeven, dat wil zeggen het maximale budget dat je elke dag aan advertentieklikken wilt besteden. Nadat je maximumbedrag is bereikt, worden je advertenties niet meer weergegeven voor de zoekwoorden die je die dag heeft geselecteerd. 

De voordelen van SEA

Deze manier van online marketing heet SEA. Dat staat voor Search Engine Advertising. Het wordt door veel mensen gebruikt om meer bezoekers op hun website te krijgen. Het voordeel van SEA is dat je alleen betaald als er ook daadwerkelijk resultaat behaald is. Daarnaast krijg je ook een inzicht in de zoekwoorden waarop mensen op jouw pagina zijn beland. Dat is natuurlijk waardevolle informatie voor je website. Op deze informatie kan je namelijk inspelen. Bovendien zijn mensen op zoekmachines zijn mensen vaak actief op zoek naar specifieke dingen. Ze zijn bijvoorbeeld op zoals naar oplossingen voor problemen. SEA zorgt ervoor dat je website met de relevante zoekwoorden gevonden gaat worden…

Adverteren in de zoekmachine

Door in de zoekmachine adverteren kan je dus positieve resultaten behalen voor je website. Het is een manier van adverteren die al op een zeer korte termijn effectief is en je betaald alleen voor de behaalde resultaten. Bovendien wordt het bereik alleen maar groter omdat vrijwel iedereen gebruik maakt van zoekmachines zoals Google en Bing. Het gebruik maken van SEA, ofwel Search Engine Advertising, is een effectieve manier als je binnen een korte tijd beter gevonden wilt worden op het wereldwijde internet.